Beschikking Jeugdwet
Na een gesprek met de Jeugdprofessional van de gemeente maakt u als gezin een keuze uit verschillende zorgaanbieders. Wanneer uw keuze valt op Zorgbureau De Puzzel neemt u of de jeugdprofessional contact op met ons. Wij zullen binnen 2 dagen contact met u opnemen voor het plannen van het intakegesprek. Tijdens het intakegesprek zal worden bepaald of uw zorgvraag past bij Zorgbureau De Puzzel.
Na het intakegesprek zal op basis van het intakegesprek en het gezinsplan, in overleg met u, een arrangement worden opgesteld. Wij dienen het arrangement binnen 14 dagen ondertekend van u retour te hebben ontvangen en zullen het vervolgens versturen naar de desbetreffende gemeente.
De jeugdprofessional van de gemeente zal controleren of het arrangement aansluit bij de zorgvraag van het gezin. Bij akkoord van de jeugdprofessional starten we met de zorg.
Binnen Zorgbureau De Puzzel zal een zorgcoördinator en een eerstverantwoordelijke ambulant begeleider worden toegewezen. De zorgcoördinator zal het zorgproces rondom de cliënt volgen. De eerstverantwoordelijke medewerker zal binnen drie weken het begeleidingsplan opstellen en zal eens per kwartaal de opgestelde doelen met u evalueren. De eerstverantwoordelijke is uw eerste aanspreekpunt bij vragen over de zorg.
De planning zal uw zorgaanvragen vanaf de start van de zorg inplannen en communiceert hierover tijdig met u.
6 weken na de start van de zorg zal de zorgcoördinator met u evalueren hoe de zorg verloopt. Hierna zal de zorgcoördinator jaarlijks een zorgevaluatie afnemen.
Contact
Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Telefonisch via 0164 230 113 of per e-mail: info@zorgbureaudepuzzel.nl